מגדולי הפוסקים – בעל המנחת כהן | ההילולא היומית | הגר"י צמח | צפו

אבי יעקב No Comments on מגדולי הפוסקים – בעל המנחת כהן | ההילולא היומית | הגר"י צמח | צפו

לכבוד הילולת רבי אברהם פימינטיל (כ"ח אדר) הגאון הגדול הרב יחזקאל צמח שליט"א בדברים מרתקים על אחד מגדולי הפוסקים – בעל המנחת כהן רבי אברהם פימינטיל – צפו

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הגאון רבי אברהם הכהן מפימינטיל זצ"ל, בעל המנחת כהן, היה ראש ישיבת כתר תורה שבאמסטרדם וכיהן שם ברבנות הראשית, לאחמ"כ כיהן ברבנות שבהמבורג.

חי לפני יותר משלש מאות שנה, מאז קטנות דבק בתורה וביראת שמים למד בישיבת עץ חיים מפי ראש הישיבה ורב העיר חכם שאול לוי מורטירה שגידל אותו מקטנותו כמו אבא..
אמר עליו חכם משה רפאל די אגילרה: "ויהי הולך וגדל , וחיילים יגבר במלחמת של תורה."

לפרנסתו עסק במסחר והקדיש רוב זמנו לתורה אשר עסק בה מתוך עוני והדחק.
בשנת תכ"ח (1668) הוציא לאור את סיפרו המיוחד מנחת כהן שכולל ג׳ חלקים מבוא השמש, הלכות תערובות, ומשמרת השבת. ספרו הוחשב מאוד בקרב הפוסקים והוזכר בהם רבות.

חכם חזקיה דה סילווה מחבר ה'פרי חדש' חיבר קונטרס על על חלקו הראשון של מנחת כהן, וכן חכם יוסף תאומים מחבר 'הפרי מגדים חיבר קונטרס על חלקו השני. בנו של רבי אברהם הכהן חכם יצחק הכהן מפימינטיל הדפיס דרשותיו בספרדית ופסקיו בפורטוגזית אך חיבורים אלו אבדו, חבל על דאבדין…

רבינו כתב " יען כי השיחה מצויה,עונש שיכחת דיברי התורה גדול עד מאוד, כמו שאמרו "כל השוכח דבר אחד ממשנתו הרי זה מתחייב בנפשו" וכמו שהזהירה התורה " רק השמר לך ושמור נפשך מאוד פן תשכח את הדברים האלה" לכן להינצל מזה העונש גמרתי אני בליבי להעלות על ספר זה קצ"ט דינים אשר למדתי ועיינתי שורשיהם ועיקרם, כדי שיהיה זה לי לזיכרון, וגם כדי להועיל לקצת בני אדם אשר כגילי.

ואף גם זאת להשאיר אחרי ברכה ולהיות לזיכרון לפני ה' תמיד. כי הגם שהוא דבר מועט, הלא מצער היא ותחי נפשי. ואף על פי שאני יודע בעצמי שאיני כדאי לקרבה אל המלאכה, לעשות אותה, זאת אשיב אל לבי, מה שאמרו זיכרונם לברכה: 'יגעת ולא מצאת אל תאמין'. ועוד כי מלאכתי זאת היא מלאכת שמים, ובה' אלהי ישראל בטחתי, כי הוא יהיה עם פי בהגיוני, ואל אכשל בלשוני."

הגאון החכם רבי אברהם הכהן פימינטיל נפטר בכ"ח אדר התנ"ז.

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אחינו אמן!



0 תגובות